Veelgestelde vragen
Hoe kunnen wij je helpen?
Kijk hieronder voor meer informatie over hoe Grof Talent werkt en hoe je het kan gebruiken. Vind je de antwoordt naar je vraag niet? Dan neem contact met ons via het onderstand contactformulier.
Correct. We hebben je een e-mail gestuurd met verdere instructies. We zullen telefonisch contact met je opnemen om een screenings-oproep in te plannen. Als de screening goed gaat, activeren we je account. Op dat moment ben je klaar om je talent te delen en geld te verdienen.
De VOG op je profiel is niet vereist. Het is wel gewenst voor jou en voor je klanten dat je een VOG op je profiel hebt. Dat is wel rustgevend voor ouders die kinderen naar je activiteiten willen brengen. Met een VOG maak je zeker meer kansen op reserveringen.
Grof Talent zal de kosten van de VOG vergoeden met de volgende voorwaarden:
- Je blijf, na de datum van de VOG aanvraag, minstens een jaar lang actief op onze site. Dat betekent dat je profiel openbaar is en je biedt regelmatig activiteiten aan.
- Je hebt tenminste 400 verdient in je eerste 3 maanden na de VOG aanvraag.
- Je hebt geen beoordeling met minder dan 3 sterren ontvangen
Als je aan de bovenstaden eisen voldoet, vergoeden wij je VOG. Dat doen we automatisch, je zal het bedrag op je rekening zien onder vermelding “VOG vergoeding”. Is er iets mis gegaan en hebben wij je VOG nog niet vergoed? Neem contact met ons.
Als je een account heb gemaakt en wij je profiel hebben geactiveerd, dan kan je activiteit aanbieden.
Click op “Activiteit aanbieden” op de navigatie menu, en voel het formuleer in.
Om een aantrekkelijk activiteit aan te bieden volg de volgende tips:
🖼️ Activiteit beeld
Zorg dat je een mooi en goed beschrijvende beeld voor je activiteit klaar hebt om te uploaden.
⌚ Datum en tijd
Bedenkt goed over de datum en tijden en je beschikbaarheid. Ook, wil je je activiteit een mal aanbieden of een keer per week? Je kan ook terugkerende activiteiten aanbieden.
Vergeet niet dat kinderen tussen 4 en 12 zitten meestal tot 15:00 op school. Welke zijn de vakantie dagen?
🏞️ Locatie
De locatie is heel belangrijk. Is het veilig? rustig? makkelijk bereikbaar? Is het überhaupt geschikt voor je activiteit?
👧🏼👧🏽👦🏻 Aantal deelnemers
Hoe veel kinderen kan je begeleiden?
Is je activiteit op een top locatie? Heb je al jaren ervaring met kinderen begeleiding? Voel je je sterk over je talent? Dan kan je misschien 10 of zelf 15 kinderen begeleiden.
Als je geen top locatie hebt, niet zo veel ervaring met kinderen en je talent is nog ietsje grof, dan kan je beter met een kleinere groep beginnen. 3 tot 6 kinderen per activiteit is een goeie start, en je vermindert de risico van een slechte beoordeling. Het is ook mogelijk om een privé les aan te bieden, dat moet je het in de beschrijving duidelijk doorgeven. In dit geval vul je de locatie field met “Bij uw thuis” en zet je de beschikbaar plaatsen op 1. In dit geval je kan ook de prijs wat omhoog gooien. 15 tot 25 euro per een uur privé les is een goede prijs.
💶 Prijs
Hoe veel wil je verdienen?
Ook hier gelden de bovengestelde vragen over het aantal deelnemers. Hoe beter je activiteit is hoe duurder kan worden.
We raden sterk aan om tussen de 3 en 8 euro per kind per uur activiteit te vragen.
📝 Beschrijving en belangrijk informatie
Beschrijf je activiteit goed. Geeft details over gewenste leeftijd van deelnemers. Als de activiteit bij jou thuis is. Is een privé les? Moeten deelnemers spullen meenemen? (helm, beschermers, laptop?). Je kan ook een koppeling naar een video toevoegen.
🦸♀️ Je profiel
Heel belangrijk, zorg dat je profiel goed ingevuld is. Zorg dat ouders makkelijk kunnen zien wat voor mens je bent, en dat ze voorbeelden van je talent op je profiel doorgegeven sociale media account(s) kunnen vinden.
Hier zijn enkele voor de hand liggende vragen die je zich misschien zou kunnen stellen:
Kan ik de activiteit buiten organiseren?
Kan het in het park, strand, plein, skatepark, sportclub, voetbalclub, etc. gedaan worden?
Kan het in de bibliotheek ? Op het treinstation? In een café?
Op school of op het schoolplein? Buurthuis?
Thuis? Bij tante?
Als je helemaal geen geschikte locatie kan vinden, uw laatste kans is om contact met ons op te nemen. We beloven je niet dat we een locatie voor je zullen vinden. We zullen je zeker helpen om een alternatief of tijdelijk oplossing te vinden.
Zodra je aanmeld zie je de “Mijn activiteiten” pagina. Die kan je ook makkelijk via de koppeling in de navigatie vinden. Als je op de “Mijn activiteiten” pagina bent, kan je alle je activiteiten zien, beheren en bewerken. Daar vind je ook de namen en contact details van de deelnemers.
Een activiteit bewerken nadat je reserveringen heb gekregen is niet gewenst. Je zou alle reserveringen kwijt raken
Als je een activiteit annuleert zonder een geldige reden (zie de Algemene Voorwaarden Dienstverleners hoofdstuk 6 Verplichtingen) krijg je een boete en een automatisch beoordeling die zegt dat je je activiteit zonder reden hebt geannuleerd met een 3 sterren waardering.
Als je een broer, zus, vriend of vriendin hebt die de activiteit kan begeleiden, kan je hem of haar inzetten.
Je kan ook contact met ons nemen, we kunnen misschien een geschikte talent voor je activiteit vinden, die je een keer kan helpen.
Je kan ook je activiteit bewerken in overleg met alle deelnemers, en de datum veranderen.
Uiteindelijk is het ook mogelijk om de activiteit te annuleren.
Registratie is gratis. Je betaalt alleen als je verdient. Geen maandelijks abonnement. Je beslist zelf wanneer je Grof Talent gebruikt, en wanneer je je talent deelt en oefent en daarmee geld verdient. Als je boekingen ontvangt, rekenen wij 8% van het bedrag als servicekosten af.
Dat helpt ons met het betalen van onze salarissen, hosting, ontwikkeling van het platform om aan jij een betere service te bieden, en online marketing en offline reclame voor je activiteiten te kunnen bieden.
Als je boekingen hebt ontvangen en de activiteit uitgevoerd, zullen wij het bedrag dat vermeld staat op uw balans (mijn account / saldo) aan het eind van elke week overmaken naar de bankrekening dat je in je profiel hebt opgegeven.
In de zeer nabije toekomst zijn we van plan een nieuwe functie te introduceren, waarmee je zult kiezen wanneer je je saldo wilt overboeken.
Merk op dat we alleen het geld overmaken nadat de activiteit heeft plaatsgevonden. Dus als je 20 boekingen hebt ontvangen voor 3 verschillende activiteiten, 16 boekingen voor 2 activiteiten die deze week zullen plaatsvinden, en 4 boekingen voor een activiteit die volgende week zal plaatsvinden, ontvang je, aan het einde van de huidige week, het bedrag dat overeenkomt met 16 boekingen, niet 20. De rest wordt de week erna verwerkt. Enzovoorts.
Als je voor een of de andere reden geen betaling hebt ontvangen, neemt z.s.m. contact met ons.
We vragen uw nummer voor 2 van onze veiligheid en beveiligingsmaatregelen. Eerst om je identiteit te verifiëren bij de registratie en een snelle screening uit te voeren om te zien of er een fit is. Ten tweede om je contact te kunnen delen met mensen die je activiteiten boeken om communicatie te houden.
Alleen geregistreerde en aangemelde ouders kunnen je telefoonnummer zien.
Helaas niet. Niet alle klanten en mensen zijn de zelfde. Zorg dat je goed voorbereid bent, en op tijd. Ook let op dat je prijs niet te hoog is. Hoe hoger de prijs hoe kritischer wordt je klant. Heb je een of meerdere kinderen in je groep die niet zo veel zin in je activiteit hebben? Vertel dat openlijk de eerste keer tegen hun ouders. Liever een kleinere groep die het leuk vindt dan een grotere met een paar ontevreden kinderen. Dat kan zorgen voor ontevreden klanten. Probeer ook zo veel mogelijk contact me je klanten te hebben en vraag voor mondgelijk feedback. Vragen zoals: “Wat vindt uw kind van de les / activiteit? heeft hij/zij nog iets thuis vertelt? Uiteindelijk het is maar een recensie. Probeer de begrijpen hoe het ontstaan is en zie als je nog iets kan verbeteren. Je zal zeker betere beoordelingen krijgen.
Kijk hieronder voor meer informatie over hoe Grof Talent werkt en hoe je het kan gebruiken. Vind je de antwoordt naar je vraag niet? Dan neem contact met ons via het onderstand contactformulier.
Alle talenten (Activiteit aanbieders) worden door ons gescreend. Dit houdt in dat we hun identiteit verifiëren en een intakegesprek hebben gevoerd over competenties, gedrag, attitude en motivatie.
Geen talent kan een activiteit op onze site aanbieden zonder screening.
Daarnaast vragen we talenten om een verklaring van goed gedrag (VOG) op onze site te uploaden.
Tenslotte kunnen talent de koppelingen naar hun sociale media accounts op hun profiel tonen. Zo kan je zien wat voor online gedraag en algemene profiel een bepaalde talent heeft.
Op het profiel van het talent kun je zien of een talent:
- een verklaring van goed gedrag (VOG) heeft gedeeld
- Een of meerdere sociale media accounts heeft (Facebook, Instagram, Twitter, Youtube)
De ouder is uiteindelijk zelf verantwoordelijk voor de veiligheid van het kind. Je dient dus zelf te beoordelen of je je kind alleen wilt laten met het talent.
Je krijgt binnen 5 werk dagen volledig je geld terug.
Met de service kosten betalen wij, onder anderen, onze verzekering en betaaldienst.
Zonder de service kosten zou onmogelijk om een betrouwbaar en veilig dienst aan je te leveren.
Om een reservering te kunnen annuleren, moet je een account hebben. Als je aangemeld bent, kan je via de navigatie de “Mijn reserveringen” pagina bezoeken en daar je reserveringen bekijken en beheren.
Als je een reservering annuleert krijg je geen service kosten terug. Let op! Je kan alleen een reservering annuleren 24 uur voordat de activiteit begint.
Pas daarna dat een activiteit heeft plaatsgevonden, kan je het beoordelen. Die kan je in de “Mijn reservering” pagina doen, daar vind je de koppeling naar alle door je gereserveerd activiteiten.
We sturen ook regelmatig email berichten met een direct koppeling om je beoordeling te kunnen plaatsen.
Voordat je iets heel negatief over iemand gaat schrijven bedenkt even goed na:
is echt nodig?
is het toch correct en rechtvaardig?
wat kunnen de consequenties zijn?
heb je met die persoon hier over gepraat? heeft die persoon de kans gekregen om uitleggen, zijn excuses aanbieden, etc?
het is altijd beter om eerste met de dienstverlener even je feedback, klagen en/of opmerkingen er uiten. Uiteindelijk, eerlijk is eerlijk, als iemand een slechte dienst aanbied heeft de klant het recht om een eerlijk beoordeling daar over te schrijven. Zo houden we de kwaliteit van onze activiteiten hoog.
Ja, dat zeker kan. En je kan haar ondersteunen om haar een geschikte locatie helpen vinden bijvoorbeeld.
Om de profiel van je minderjarig kind te activeren doen wij een intake gesprek. Tijdens de intake gesprek zullen wij een van de ouders bellen om zijn toestemming te vragen.
Daarna zal je een bericht via email naar ons toe sturen met je schriftelijk consent.
Ja, dat zeker kan. Neemt z.s.m. contact met ons, vermeld de naam van de talent (aanbieders), naam van de locatie, koppeling naar de activiteit, datum en de reden waarom je die profiel en/of locatie wil rapporteren. We zullen z.s.m. reageren en een onderzoek starten. In gevaarlijk en nood situaties je kan altijd ons spoedlijn bellen 0633773451.
Nog steeds vragen of hulp nodig?
Vul het contactformulier hieronder in en nemen wij zo spoed mogelijk contact met je op.